NP Hohe Tauern - Raurisertal

17.09.2010
np-hohe-tauern-raurisertal

Najväčší alpský národný park Hohe Tauern (Vysoké Taury) ukrýva aj vraj jednu z najkrajších dolín Raurisertal. Severozápadne orientovaná dolina sa dá dosiahnuť v smere od miest Zell am See alebo St.Johann im Pongau. Oproti susednej doline Gasteinertal, kde je vďaka kúpelom s termálnou vodou, lyžiarskemu stredisku a tranzitnej ceste (prevoz áut tunelom) podstatne väčší ruch pôsobí Raurisertal kľudnejším dojmom.

Na jej prieskum sme sa vybrali predovšetkým kôli trojtisícovke Hoher Sonnblick 3106m. Tento vrchol totiž čitatelia nemeckého časopisu Alpin označili za jeden z najkrajších skialpových cieľov v celých Alpách. Po prejazde dolinou blížiac sa k jej záveru sme prišli k veľkému parkovisku. Veľká brána tu označuje vstup do národného parku. Tabule informujú o možnosti ísť ďalej autom po zaplatení mýta. Cena za osobné auto je 9,- eur.

Vzhľadom na pokročilý čas neváhame a pokračujeme spoplatnenou cestou na parkovisko Lenzanger 1550m. Plné parkovisko nás v túto peknú septembrovú nedelu neprekvapuje. Ďalej vyrážame peši po štrkovej ceste. Toto miesto, záver doliny má taký trošku divne znejúci názov: Kolm Saigurn. Kedysi sa tu vo veľkom ťažilo zlato, aj dnes si môžu za poplatok nadšenci vyskúšať ako sa ryžuje zlato z potočného piesku.

Kôli výhľadom sa rozhodujeme pre výstup na Niedersachsenhaus 2472m. Odtiaľ si za dve hodinky chôdze do kopca vychutnáme výhľady nielen na Hoher Sonnblick, ale otvorí sa nám výhľad aj na ďalšiu zaujímavú trojtisícovku Schareck 3123m. Aj na tento kopček si už brúsime na zimu hrany...

Spokojný s úžasnými výhľadmi, aké dokáže ponúknuť len chladný a jasný jesenný deň vraciame sa pomaly dole. Využívame možnosť návratu inou cestou a prechádzame chodníčkom cez Rauriser Urwald (prales). Je to unikátny les, ktorý pre svoju nedostupnosť nebol stáročia hospodársky využívaný. Nachádza sa tu na malom mieste vyše 80 jazierok a mokradí. Po prechode pralesom ukončíme okruh opäť na parkovisku.

Okrem pekného popoludnia sme získali aj pre naše zimné plány dôležité informácie: Cesta je udržiavaná aj v zime až po parkovisko Lenzanger. V zime sa mýto neplatí.