Skialpový Kloben (2936m.)

28.04.2013
skialpovy-kloben-2936m-
Hohe Tauern, Grossglockner, to je pre každého skialpinistu pojem. Ale kto pozná KLOBEN? Začnem takto: Kto má pri skialpe rád viacej zjazdu ako výstupu, leží s týmto tipom správne. Išiel som ho 19x a keby som mohol, tak ho jazdím ešte stále.

Tak k faktom: Autom prídeme cez FUSH do FERLEITEN, tam parkujeme. Cez sviatky a v sobotu - nedeľu tam čakajú od 6:00 bustaxíky na vývoz až ku FUSCHER TÖRL, cena 20 € incl. Maut a odvoz z doliny nazad. Odporúča sa ísť zavčasu, lebo nazad vozia od 11:00 do 14:00. Cez týždeň objednať taxi na uvedených číslach!!! Oplatí sa opýtať aj na počasie!!

Prevádzka začína s otvorením cesty na Glockner, asi 1. máj. Končí podľa snehových podmienok, okolo konca júna. Koniec mája je dobrý termín. Odporúčam vziať tenisky do ruksaku, na pochod dole ku taxíkom.

Výstup:

Krátky traverz na začiatku, potom na pásoch za cca 2 hodiny na vrchol, stopa vždy vyšliapaná. Túra síce ľahká, ale nie pre deti. Hore veľa miesta pre všetkých. Krásna panoráma nádherných vrcholov. Zjazd je stredne ťažký, sneh sa mení od prašanu až k lavínovému ľadu. 50% firn. Výhodná je dobrá kondícia na zjazd, skoro 2000 v. m. V dolnej časti pozor na diery v snehu. Pre dobrých lyžiarov žiadne problémy. Po zjazde asi 20 minút pešo ku taxíku. Odvoz k autu. A na pivo!

Kto chce ostať dlhšie, môže urobiť krásnu túru na Johannisberg a Bärenkopf od Oberwalder Hütte. Dobrý tip. Prajem všetkým pekné počasie, len tak je pohoda.

Jano Banko

Fotky Skialpový Kloben (2936m.)

Jano 28.04.2013
Kontakt na Taxi a prenocovanie hotel@roemerhof-fusch.at Tel.: ++43 6546 218-0 cez sobotu-nedelu a sviatky stoja uz na parkovisku!!! Slnko a dobry sneh vam praje Jano

Neodporucam ist hned na zaciatku, tu cakaju sem tam lavinky a vezmu zo sebou aj pasazierov.

matus 01.05.2013
Pekna tura, ale 19x, to si to tam musel mat dost rad .. hehe.

Jano 01.05.2013
Matus, to bolo nieco take ako slalom na Dumbieri, oslavit koniec zimnych tur. Aj ked sme sli autom domov, dali sme si na rozlucku zo snehom par piv., takze ma pochopis.

matus 02.05.2013
Tak ja by som asi bol rad za taky kopec tunak. Bo sa tu furd musim rypat na skalnate .. kedze je to tu najblizsie. Myslim ze tvojich 19x som so skalnatym uz davnejsie prekonal.